Povijest Dahona

Od aeronautike do bicikala

Prije više od 36 godina Dr. David Hon i njegov brat Henry imali su vizionarsku želju za stvaranjem nečega što bi pomoglo “zelenijem” načinu života i očuvanju planeta. Iz te želje rođen je Dahon sklopivi bicikl. Od 1982. godine njihove inovacije u potpunosti su izmjenile način na koji doživljavamo sklopivi bicikl. Njihov je od početka bio čvrst, pouzdan i vizualno lijep. Danas je Dahon jedno od najpoznatijih imena biciklističke industrije i globalni lider u proizvodnji sklopivih bicikala, te nudi najveći izbor sklopivih bicikala za svačije želje i potrebe. Dahon se svake godine odriče velikog dijela profita i ulaže ga u istraživanje kako bi konstantno unaprijeđivao tehnička riješenja, korištene materijale i proizvodne procese, te kupcima ponudio najbolje sklopive bicikle na svijetu. Zelena mobilnost za zelenu budućnost je slogan koji najbolje opisuje filozofiju i ciljeve tvrtke Dahon!

 

Počeci kompanije

Ne čekajući dulje, da proizvođači tradicionalnih bicikala prisvoje njihovu revolucionarnu ideju, Dr. David Hon, fizičar i istraživač laserske i raketne tehnologije te njegov brat, Henry Hon, industrijski inženjer i informatičar uz mnogo vjere te s početnim kapitalom skupljenim iz vlastite ušteđevine i od nekolicine ambicioznih investitora osnivaju “Hon coporation international” i kreću u posao.

Prve godine

Dahon otvara prvu tvornicu 1983. godine na Tajvanu i kreće sa proizvodnjom. Hon Convertible postiže neočekivan uspjeh te je samo u prvih 6 mjeseci prodano 6000 bicikala! 1984. na televiziji se emitira prva reklama za Dahon.

 

Dahon postaje omiljen

Dahon sklopivi bicikli postaju hit u SAD-u, pogotovo na zapadnoj obali. Redovite su televizijske reklame, novinski članci i javne prezentacije te Dahon bicikl postaje miljenik šireg kruga kupaca i dio pop-kulture osamdesetih. Prezentiraju ga i zagovaraju brojne javne osobe iz svijeta showbiznisa, glume i politike, mnogi sportaši i glazbenici a pojavljuje se čak i u cameo ulozi u jednom Star Trek filmu! Povećava se broj modela a novost u ponudi je Dahon Mariner, model posebno namijenjen nautičarima. 1985. godine Dahon je prodao 10 000 bicikala! Pisma brojnih oduševljenih poklonika pristižu poštom u središnjicu Dahona te su čelnim ljudima tvrtke velik poticaj za daljni napredak i širenje.

 

Konstantni napredak i širenje poslovanja

1995. godine otvara se tvornica u Shenzhenu u Kini koja do danas ostaje najveći Dahonov proizvodni pogon i iz nje godišnje izlazi 400 000 bicikala! 1996. godine Dahon postaje ogledna tvrtka-uzor za promociju Tajvana i tajvanskog gospodarstva stranim investitorima putem tiskanih reklama u cijenjenim listovima kao što su Newsweek, Fortune i The Economist. 2000. godine Dahon je uvršten u milenijsko izdanje Guinessove knjige rekorda kao najveći svjetski proizvođač sklopivih bicikala.  2011. godine u Kini je aktivno 1100 trgovina koje prodaju Dahon, a tvrtkini bicikli su dostupni u preko 60 zemalja svijeta. Te godine je diljem svijeta prodano više od 5 000 000 Dahon bicikala! 2012. godine Dahon pokreće proizvodnju bicikala za europsko tržište u bugarskom industrijskom gradu Plovdivu, u tvornici koncerna Maxtec, najmodernijoj na starom kontinentu.

 

Zelena mobilnost za zelenu budućnost

Kada je prije 35 godina stvoren prvi Dahon, sklopivi bicikli su od strane industrije smatrani “zakutnim” proizvodom za male grupe korisnika. Do današnjeg dana Dahon je utvrdio sklopivi bicikl kao korisno sredstvo široke uporabe za svakoga u prenatrpanim urbanim okruženjima te ekološki neškodljivo prijevozno sredstvo.

Inovacije i kreativnost

Tijekom godina kreativnost, intuitivnost i genijalnost osnivača i tvrtkinih inženjera priskrbile su Dahonu brojne vrijedne nagrade i priznanja. Moderni Dahon bicikli su besprijekorno tehnološki dizajnirani, kvalitetni, pouzdani, trajni, jednostavni za upotrebu i opremljeni vrhunskim komponentama te vizualno privlačni kako bi vozaču pružili nezaboravno iskustvo vožnje.

_________________________________________________________

1972

Dr. David Hon, zrakoplovni fizičar i vodeći stručnjak za lasersku tehnologiju u Hughes Aircraft Corporation u Kaliforniji, postaje voditelj odjela i viši fizičar na svom području.

Dr. David Hon, aerospace physicist and leading expert in solid-state laser technology at Hughes Aircraft Corporation in California, becomes Section Head and Senior Physicist in his field.

1974

Shvativši da laserska nuklearna fuzija kao ultimativno rješenje čiste energije možda nikada neće biti postignuta, dr. Hon je postao sve više nezadovoljan svojim radom.

With the realization that laser nuclear fusion as the ultimate clean energy solution may never be achieved, Dr. Hon became increasing dissatisfied with his work.

1975

Sve veća svjetska naftna kriza očituje se u razmišljanju dr. Hona. Iznenađen veličinom svjetske ovisnosti o nafti, vraća se svom studentskom prijevozu – biciklu. Sjeme se sije za DAHON sklopive bicikle.

The mounting world oil crisis manifests itself in Dr Hon’s thinking. Struck by the magnitude of the world’s dependence on oil, he returns to his college mode of transportation – his bicycle. The seed is sown for DAHON folding bicycles.

1980

Dr. David Hon već je podnio zahtjev za 7 patenata za svoj vizionarski sklopivi bicikl.

Dr. David Hon has already filed for and received 7 patents for his visionary folding bicycle.

1981

Henry Hon bio je zadužen za marketing novog sklopivog bicikla tražeći biciklističku tvrtku koja će proizvesti njihovu ideju. Budući da nisu mogli naći nikoga tko bi podržao njihovu „nišnu“ ideju, Henry je počeo prikupljati novac kako bi samostalno pokrenuo proizvodnju.

Henry Hon took charge of marketing the new folder, seeking a bicycle company which would produce their idea. As they could find no one to support their “niche” idea, Henry began raising the money to begin production on their own.

1982

Hon je bio otkazan i otišao na Tajvan, gdje je sagradio svoju prvu tvornicu s 2 milijuna dolara vrijednog financiranja od strane idelističkih investitora. Do kraja godine, DAHON sklopivi bicikli su se kotrljali s proizvodne trake.

Undaunted at the turndowns, Dr. Hon quit his job and went to Taiwan, where he built his first factory with the $2million in venture funding he had been given by idealistic supporters. By the end of the year, DAHON folding bicycles were rolling from the assembly line.

1983

Prvi sklopivi bicikl bio je uspješan: nudi sve performanse u vožnji standardnog bicikla, ali se brzo pretvara u kompaktnu veličinu za spremanje ili nošenje. U prvih šest mjeseci izgrađeno je i prodano 6.000 bicikala.

The first folding bike was a success: offering all the riding performance of a standard bike, but transforming quickly to a compact size for stowing or carrying. 6,000 folders were built and sold in the first six months.

1984

Henry je napustio svoju unosnu tvrtku za računalno programiranje i započeo s punim radom na marketingu i upravljanju DAHON-ovim financijama. Iste godine postao je potpredsjednik.

Henry left his lucrative computer programming company and took up the marketing and administration of DAHON’s finances full time. He became Vice President the same year.

1985

DAHON-ov sklopivi bicikl prihvaćen je diljem zemlje, a novinari su se uvjerili u revolucionarnu ideju braće DAHON. Čak je i televizija bila zainteresirana za prikazivanje ovog pravovremenog izuma, a David i Henry su postali slavne osobe. DAHON je ove godine prodao 10.000 bicikala.

The DAHON folding bike caught on across the country, and the press got wind of the DAHON brothers’ revolutionary idea. Even television was interested in showing this timely invention, and David and Henry became celebrities in their own right. DAHON has sold 10,000 bike this year.

1987

DAHON bicikli odlaze u nebesa! Genijalan DAHON sklopivi bicikl pojavljuje se na naslovnici velikog američkog American Airways magazina “In Flight” 1987. godine i ispod sjedala putnika.

DAHON bikes take to the air! The ingenious DAHON folding bike appears on the cover of Great 1987 great amer airwaysAmerican Airways “In Flight” magazine, and under the seats of the passengers.

1993

DAHON osvaja tajvansku nagradu TAITRA / CETRA za izvanredne proizvode.

DAHON wins the Taiwanese TAITRA/CETRA Outstanding Product Award.

1995

U Kini se otvara nova tvornica Shenzhen, koja godišnje proizvede 400.000 bicikala.

The new Shenzhen factory opens in China, turning out 400,000 bicycles every year.

2000

DAHON se u Guinnessovoj knjizi rekorda Millennium Edition navodi kao “najveći svjetski proizvođač sklopivih bicikala”.

DAHON is cited in the Guinness Book of Records Millennium Edition as “the world’s largest producer of folding bicycles”.

2002

DAHON dobiva nagradu Tajvan “Simbol izvrsnosti” za inovacije u biciklizmu.

DAHON receives the Taiwan Symbol of Excellence award for its bicycle innovation.

2004

Nagrada Fortune Product of the Year godine za Flo “break-away” bicikl, zajedno s Joeom Murrayem.

Fortune Product of the Year award for the Flo break-away bike, co-designed with Joe Murray.

2005

Revolucionarni “step-through” Ciao osvaja Eurobike nagradu i “Cycling Plus” nagrađuje DAHON sa “Silver Bike of the Year Awards” za Speed ​​D6 i povoljnije takođvane proračuna kategorije bikala.

The revolutionary step-through Ciao wins a Eurobike award and Cycling Plus cites DAHON with Silver Bike of the Year Awards for the Speed D6 and Budget bikes.

2006

Eurobike Silver Design Award: Glide P7 / P8 i Ciao osvaja “Fiets RAI Bike godine”.

Eurobike Silver Design Award: Glide P7/P8 and the Ciao wins Fiets RAI Bike of the Year.

2009

Taipei International Cycle Show: Nagrada za inovativne proizvode

Taipei International Cycle Show: Innovative Products Award

2012

DAHON slavi 30 godina neprekinute izvrsnosti i inovacija u sklapanju bicikala.

DAHON celebrates 30 uninterrupted years of excellence and innovation in folding bikes.

2013

DAHON ostvaruje ekskluzivnu distribuciju za SKS u Kini i pokreće zelenu inicijativu “Turn a New Leaf”.

DAHON procures exclusive distribution deal for SKS in China and launches the Turn a New Leaf green living initiative.

2014

Primarni proizvodni pogon i uredi presele se u Nanshan u Shenzhenu, Kina – ovaj potez udvostručuje proizvodne kapacitete. DAHON radi suradnju s Fordom za globalnu liniju Ford brendiranih bicikala i DAHON TW LLP je osnovan s obzirom da se DAHON priprema za lansiranje na tajvansku burzu.

Primary production facility and offices relocate to Nanshan in Shenzhen, China in a move that doubles production capacity. DAHON partners with Ford for global line of Ford branded bikes and DAHON TW LLP is founded as DAHON prepares to launch on the Taiwanese stock exchange.

2015

Taipei Cycle Show udjeljuje “D&I” nagradu for Clinch and Quickpark D4D lulu volana.

Taipei Cycle Show d&i awards for Clinch and Quickpark D4D stem.

2017

DAHON slavi svoju 35. godišnjicu kao svjetski lider u sklapanju bicikala, nastavljajući svoju viziju „zelene mobilnosti“. Da bi obilježio svoju 35. godinu, DAHON proizvodi potpuno novi model – CURL. Ovaj ultra-kompaktan, višestruko patentiran model uspješno je lansiran na Kickstarteru, a podupiratelji obećavaju da će oživiti projekt. Kasnije te godine, u povodu obljetnice DAHON-a, izdano je posebno izdanje CURL i8, strogo ograničeno na 500 primjeraka za najveće fanove.

DAHON celebrate their 35th anniversary as world leader in folding bikes, continuing their vision of ‘green mobility’. To mark their 35th year, DAHON produce a brand new model – the CURL. This ultra-compact, multi-patented model successfully launched on Kickstarter with backers pledging to bring the project to life. Later on that year, in celebration of DAHON’s anniversary, the special edition CURL i8 released, strictly limited to a run of 500.