26 ” kotač ima promjer 559 mm.

27,5 ” kotač ima promjer 584 mm. Ovaj standard poznat je i kao 650B.

29 ”  kotač ima promjer 622 mm. Poznat je i kao 700 C. U stvari to je standardni promjer kotača cestovnih bicikala, ali sa širim obručem za prihvat deblje vanjske gume promjera 622mm, širine veće od 50mm.

 

Razlike u promjerima između standarda, u cm, su sljedeće:

26 ” > [2,5 cm] > 27,5″ > [3,8 cm] > 29 “. Razlika između najmanjeg 26 “i najvećeg 29″ promjera kotača iznosi 6,3 cm. Primjećuje se mala razlika u promjeru  27,5 ” i 26″.

 

Savladavanje prepreka

Veći kotači uspješniji su u savladavanju prepreka, kao što su korijeni, kamenje i rupe. Zbog većeg žiroskopskog momenta otpora imaju veći otpor promjenama smjera kretanja, što im daje prednost kod držanja pravca, ali i nedostatak kod dinamične izmjene pravca.

Manji kotači su okretniji i upravljiviji. Primjetnija je stalna potreba korekcije pravca vožnje, ali i osjetno bolje manevriranje između prepreka.

 

Žiroskopska inercija svojstvo je brzo rotirajućega zvrka da nastoji zadržati svoju orijentaciju u prostoru tromošću mnogo većom nego što bi to odgovaralo samoj masi zvrka. Pritom, ako neki vanjski zakretni moment nastoji pomaknuti zvrk iz njegove ravnine rotacije, os zvrka neće skrenuti u smjeru djelovanja sile, već u ravnini okomitoj na taj smjer. To skretanje osi rotacije zove se precesija.

Žiroskopski moment otpora posljedica je inercije rotirajućega kotača, a javlja se kao pritisak na ležajeve i uporište kada ga neki vanjski moment nastoji pomaknuti iz ravnine rotacije, odnosno kada pokuša skrenuti njegovu os iz njezina smjera.